Jak znásobit zážitek klienta při masáži?

Mnozí z nás se potýkali s tou myšlenkou, jak si stanovit svoji cenu. Jak si říct tolik, kolik si zasloužím a kolik si vlastně zasloužím? Jak najít tu pomyslnou hranici mezi umím krát zákazníci jsou ochotní zaplatit.

Na začátku je zapotřebí nejít pod cenu, která je ve vašem okolí obvyklá. Klienti by vás navštěvovali primárně kvůli ceně, ale ne pro vaši jedinečnost. A docela určitě by se také stalo, že by se zvýšilo procento těch, kteří by na masáž nedorazili. Bohužel je to tak. Vy potřebujete klienty, kteří přijdou a budou si vaší práce vážit. Pak si i vy budete vážit svých klientů. Je to takový vzájemný soulad, kdy je pokora maséra na prvním místě. Zároveň ale klient musí chtít více než vy. Protože když k vám nedorazí, je vaše pokora zbytečná.

Nebudu zde rozebírat, jak je důležitá praxe a speciální hmaty, které dokáží ulevit. Někdy k úlevě výrazně přispěje atmosféra, klid a pomalé hmaty. V tomto článku se zaměřím hlavně na to, jak ještě zvýšit zážitek klienta z masáže, aby při vašem případném zdražování měl jistotu, že každá koruna stála beze sporu za to. Jak pomoci klientům, aby odcházeli odpočatí, uvolnění a v plné síle?

  • Vše začíná příjemným uvítáním, kdy podáním ruky přivítáte klienta a dáte mu najevo svůj zájem o něj. Někdy se takto ujišťuji, že klientovo jméno vyslovuji správně a že on je skutečně ten, koho očekávám.
  • Dalším kladem je váš pomalý a přívětivý hlas, který klienta navede k odpočinku a relaxaci. Zeptáte se ho, s čím přichází a jak mu jako masér můžete pomoci.
  • Můžete klientovi nabídnout výběr hudby k poslechu, také třeba druh aromaoleje do difuzéru, nebo na tělo. Někdo preferuje bylinnou směs, jiný klient má nejradši levanduli, nebo například podmanivou vůni jasmínu. Myslete na to, že možnost výběru je velké plus, které klient ocení, ale vždy je tam masér, který výběru napomáhá. Někteří klienti nemají preference a mohou být bezradní, proto bych doporučila alespoň základní kurz na aromaterapii, abyste sobě - nebo klientům v dobré víře pomoci - neuškodili.
  • V zimě je příjemné, když máte v masérně zapálené svíčky. Tlumené světlo dopomáhá vytvářet příjemnou atmosféru. Zajímavý doplněk je, speciálně nyní v zimní sezóně, například LED osvětlení masážního lehátka. V létě bych mohla doporučit například fontánku se zurčící vodou.
  • Čistička vzduchu je také velmi příjemný doplněk, který citlivě vymění vzduch a klienti, kteří se ve vaší masérně míjejí, tak nezanechávají žádné stopy pro ty následující. Navíc, při vyšších teplotních rozdílech, nezahřejete/nevychladíte svou provozovnu o vzduch zvenčí.
  • Ideální teplota místnosti, která se pohybuje kolem 23 °C, a klid z okolí je téměř nutností.
  • V zimě ještě klienti ocení ohřívač oleje, který příjemně připraví teplotu oleje přímo pro klientovo tělo. Například ženy si oblíbily teplé lávové kameny do prochladlých dlaní. Je to taková maličkost, ale pokud je klient na lehátku „zmrzlý“ a masáží se nezahřeje, každý teplý předmět je bonusem pro jeho pohodlí. Ráda také používám elektricky vyhřívanou deku, na které klient leží. Na ni pokládám prostěradlo a netkanou textilii. Vše hygienicky vyřešené, pro každého klienta.
  • Po masáži můžete klientovi nabídnout v zimě čaj - například z citronové trávy, nebo meduňkový. V létě pro změnu třeba vodu s citronem a meduňkou. Raději vodu bez bublinek, nebo nesycenou minerálku. Myslete ale na to, že před masáží by klient neměl jíst a pít. Maximálně jen maličko, pro osvěžení. Voda v žaludku by jej mohla tlačit a bránit jeho uvolnění.

Kdysi dávno jsem na jednom kurzu slyšela, že po dobré masáži běží klient „na malou“, po špatné se mu točí hlava. Plný močový měchýř svědčí o tom, že došlo k uvolnění svalových fascií a tekutiny se v těle mohly rozhýbat, tělo se začalo čistit a rozpohybovaly se jednotlivé orgány. Také se mi stává, že intenzivněji slyším klientovy střevní pochody a různá škrouchání v břiše. To je v pořádku - není to známka hladu, ani ničeho jiného.

Pokud se klientům zatočí hlava, neberte si to po těchto mých slovech osobně. Někdy toho mají klienti opravdu hodně k řešení a když při mojí masáží projíždím celé tělo, říkávám jim: „Opatrně, pořádně jsem vám vše v těle rozmíchala, takže když se vám bude točit hlava, je to jen reakce na to, co se s vaším tělem dělo. Seďte a před odchodem ještě vytrvejte, než bude vše OK“. Klientovi můžete nabídnout nápoj a ještě prohodit pár slov, než odejde zpět domů.

Kdysi byla jedné mé klientce na masážním lehátku zima. Tak jsem ji zabalila do deky od pasu dolů a ona mi řekla: „Ty mě balíš jako miminko…“. A tak to u mě chodí. 😊 O své klienty se starám, protože věřím, že takový přístup uvítá každý, bez ohledu na věkovou kategorii nebo pohlaví. Všichni jsme byli malí a vzpomeneme si, jak se o nás starala maminka, nebo babička, když jsme byli nemocní. A proč čekat na nemoc, když se můžeme nechat rozmazlovat třeba hned teď.

Eva_Kupilikova_Blog_Profil_250

Autor:
Eva Kupilíková, masérka tělem i duší, pro tělo i duši.
evamasaze.cz